CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 27, 2010

Eichik Ceret Berettttttttttt

Semalam dah 2 hari Eichik kene cirit-birit, aku tak tau ape puncanya yg menyebabkan si Eichik nie jadi macam tu. Kerisauan aku jangan cakap la. Last week keracunan pasal Eichik p gigit rumput yang baru lepas diracun oleh Cik Mail. Mau 2 hari gak Eichik nak pulih dari keracunan tu. Pehtu minggu nie bleh plak menyambung kene cirit lagi. Aku rase takde pape yg Eichik makan, tapi tak tau la kan mase ketiadaan aku or mase dia dok sensorang kat uma. Tau tau jerk la si Eichik ni pantang nampak mende bergerak semua nak digigit and nak diloktangnye.

Mase balik kampung on weekend aku tengok dah ok dah, sekali malam semalam and malam tadi lepas aku balik keje tengok2 Eichik dah lepak dok kat beranda dapur tepi mesin basuh. Poo dia dah bersepah dah, seb baik Eichik tak mencret kat dalam uma. Kalau idak 1 keje aku nak menyental uma kan! Terus aku ambil Eichik dan bersihkan badan dia ngan syampoo pe semua. Nak kate demam tak demam. Jenuh aku memikirkan ape masalah si Eichik nie, sampai naik kemping perut dia aku tengok. Mau meleleh airmate aku ni ha. Vet dah jumpe ubat dah bagi, makanan takmoh makan. Dari pagi sampai aku balik keje blackwood (BW) dia tu tak habis2 dimakan. Nak aku ngadap muke dia baru nak makan. Aku bangun Eichik pun banguun mengejar aku. Adessss ape masalah la budak sekor nie. Puas aku memikir hingga ke malam tadi..dan akhirnya aku tau ape puncanye... Korang nak tau ape??? Haaa meh telek betul2 gambo yg ade kat bawah ni haa... zooommmmmmmmmmmm


Haaaa si Eichik p jilat2 and p minum air Teh Orang Kampung bekas M. Ya aku minum. Adohaiiiii patutla ceret je 2 3 hari nie, rupe2nya si Eichik p minum air nie. Ntah ape yg nak didietkan agak ntah. Lepas tu kite orang nak pecah perot gelakkan Eichik. Patutla habis lemak dlm badan Eichik kuar. Hahaahahahaa.. Eichik eichik macam2 hal yg ko buat. Haa tu la curik lagi minum air M.Ya, kan dah kene ceret. Korang nak tau cane aku bleh tau, mase M.Ya tengah lap2 meja makan adela cawan bekas M.Ya minum tu atas meja. Pehtu si Eichik nie ape lagi, berlumbe2 p jilat air tu. Aduhaiiii Eichik, K.Lieya pun tak minum air tu ko plak nak minum ye!!!

So now aku dah lega dah pasal aku dah tau ape puncanya. And M.Ya pun aku tengok pagi nie takdela dia biarkan cawan Teh Orang Kampungnye tu kat atas meja. Heheh takut si Eichik nie menjilat lagi bekas air tu. Mau huru hara kami kat uma tengokkan si Eichik tu ceret. And hope Eichik ok lepas nie. InsyaAllah.. and to all fren yg mane minum air... whatever air diet, pleaze jangan sepah2kan bekas minuman korang. Nanti ade si manje korang jadi slim mcm si Eichik nie. Hehehe..

3 comments:

Qisha said...

eichik teh orang kampung tu bukan sedap pun..pahit..cemana bley minum ni..hehe..klaka plak

Lieya said...

Itu la pasallll... ape2 saje la kelaku si eichik tu.

Misz Pinkie Winkie said...

hhhahhahahha.
lawak tul lah eichik nie.
bleh plak dia telan air yang pait tue.
hahhhahha