CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 11, 2010

Budak Gem0k

Haaa nie la keje Tiger, lepas makan tido lepas tido makan. Tak keje lain, badan Tiger pun semakin mengembang aku tengok. Mane taknye kejenye asyik melantak je. kalau makan dia dulu la yg abis, lepas tu kacau plak makanan miow2 lain. Terutama sekali makanan Mamy Domong dia, yg si Domong nie pandai plak mengalah. Kalau ade sape2 kacau makanan dia, kompom Domong terus berenti. Bile si pengacau dah habis makan, baru Domong sambung makan balik. Kalau ade rezeki Domong, adelah lebihan makanan kalau takde cium bau jerk la. Kesian kalau tengokkan si Domong nie.

Mak aku selalu kate, Domong nie perangainye macam Nenek aku. Kalau makan akan dulukan anak2 dan cucu2. Selagi anak2 dan cucu2 semua tak habis makan, nenek aku nie tak kan makan. Anak2 & cucu2 nie plak tak sedar diri, kalau dah makan tak hengat orang blakang. Nanti orang semua dah habis makan baru lah nenek aku terkial2 amik nasi dan belen2 lauk yg ade. Kesian nenek aku kan, sampai skang nenek aku mcm nie. Dia akan utamakan anak2 dan cucu2nya dulu. Paksa lah macam mane sekali pun, nenek tak makan tak. Kecuali anak2 dan cucu2nya ketepikan sikit lauk2 kegemaran nenek.

Ehhh nie nak cite pasal kucing ke pasal nenek aku ehh... ha ha... betul la tu kan ade kesinambungannye. Mengenai perangai Domong dan perangai nenek aku. Hmmm si Tiger nie plak, kalau dah makan mmg xkan ingat orang belakang. Tapi ampun sikit la pasal kalau dikacau, Tiger tak akan marah si pengacau tu. Tapi kalau si Eichik, mau ditamponye sape yg mengacau dia makan. Adessss perangai sape la yg diikutnya tu. Mamy ngan Papy dia tak macam tu aku tengok.

5 comments:

Juz Call Me Sharz said...

eee...tomeynyer dier..
mesti baby da besar jd cm tiger..
:D

Ekien Ashikin said...

hehehe perangai mummy beso kot.... hehehe same la ngan ciki.. padhaal kite ni intai dl mgkuk dye nak bagi tambah.. habis di cakar manje tangan tu..

Anonymous said...

sangat menyentuh hati tau bila kucing pun tau berkasih sayang..yg tua mendahulukan yg muda..kita manusia ni cemana pulak kan?

Lieya said...

Sharz->Tiger baru je 8 bln. He he

Ekien->Hahaha...

Wahai pengunjungku->Itu la... tp itula kenyataannye.. Kucing mmg punye perasaan. Kite manusia nie suke ikut perasaan. Hehe

Papa meow said...

budak gemuk ni mcm tiger pa... syok main2 perut dia... geram ngk kucing gemok2 ni, montel.